
Buzogány Borbála Lujza
Buzogány Bori vagyok, logopédus, szurdopedagógus, korai fejlesztő, beszédtanár. A játék, színház, zene születésemtől fogva az életem része. Az a játékosság, ahogyan egy szülő játszik a gyermekével, és ahogyan a gyermekek bekapcsolódnak a játékba, sokszor gondolkodóba ejt… vajon meg lehet-e őrizni az életünk során ezt a fajta könnyed vidámságot? Mindenesetre szurdopedagógia és logopédia szakirányaimmal a terápiákon arra törekszem, hogy a fejlesztések, terápiás percek mellett át tudjam adni a szülőknek azt a szemléletet, amely segít beépíteni és megőrizni az életszeretetet és mosolyt, melyet gyermekük biztosan visszaigazol az évek előrehaladtával.
A sors úgy alakította, hogy a gyógypedagógusi pályán tevékenykedjek, teszem ezt a tőlem telhető legnagyobb örömmel, lelkesedéssel és a munkám iránti alázattal. Terápiáimat az őszinte szavak, a szeretet és a harmonikus terápiás kapcsolat öleli át, nagy hangsúlyt fektetve az egyénre szabott, komplex hallás- és beszédfejlesztésre.
A Hallókaland vezetőjeként hiszem, hogy a hozzám forduló családok fejlődése és biztonságérzete csak akkor valósulhat meg, ha a szakmaközi együttműködés harmonikus és következetes. Felelősséggel, szeretettel és elkötelezetten végzem munkámat, a szakmai alapelvek figyelembevételével, de mindig a humánumot helyezve a középpontba. Azért dolgozom, hogy minden család támogatva érezhesse magát a játékos utazás során, amely gyermekük fejlődéséhez vezet.
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, gyógypedagógus (logopédia – hallássérültek pedagógiája szakirány)
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, okleveles gyógypedagógus (gyógypedagógiai terápia specializáció)
- Kodolányi János Egyetem, közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga
- Jelnyelv A2/1 szint
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. – Megfigyelés és állapotmegismerés kora gyermekkorban (Felkészítés a fejlődési zavarok korai azonosítására)
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. – A kora gyermekkori családközpontú tanácsadás és intervenció interdiszciplináris megközelítésben (ágazatok közötti együttműködés)
- Hangfordító Bt. – NasalBalance OBT Az orrhangzós beszéd és terápiája
- BKFK-SEED Fejlődési Skála – Budapesti Korai Fejlesztő Központ által átdolgozott vizsgáló eljárása 0-4 éves korig – Budapesti Korai Fejlesztő Központ
- A hangképzési zavarok holisztikus megközelítése és a félig zárt fonációs technikák (csőfonáció) a logopédiai intervencióban
- SZIKRÁK, a nyelvi késés diagnosztikája és terápiája
- HangHasználati és HangHigiénés tréning
- Jógaoktató képzés (baba, gyermek, női, hatha)
- Beszédterápiás szondák a logopédiai ellátásban képzés
- A NYELVLÖKÉSES NYELÉS vizsgálatára és terápiájára kidolgozott 3×5 módszer
- GOH/GMP – beszédhallást, beszédészlelést és megértést vizsgáló eljárás
- Stress managemant and recognation: key strategies for teachers (Barcelona)
- We are all special: Inclusion and Support for Students with Special Needs in and out of the Classroom (Athen)

Ther-Illéssy Zsuzsanna
Ther-Illéssy Zsuzsanna vagyok, szomatopedagógus. Közhelyesnek tűnhet, de a gyógypedagógiai hivatás kisgyermekkorom óta érlelődött bennem. Bár magát a szakmát még nem ismertem, de a sérültekhez való kapcsolódás, az ő különleges világuk, ami sok ponton mégis azonos az enyémmel, mindig nagyon vonzott. Később a gyógypedagógiai tanulmányaim és munkám során megélhettem, hogy valóban ez a hivatásom, jó helyen vagyok.
Édesanyaként jópár éve a saját négy gyermekem fejlődését igyekszem kísérni, támogatni. Rengeteg öröm és persze sok kihívás van benne: hálás vagyok, hogy rajtuk keresztül is fejlődhetek, alakulhatok, és szert tehetek olyan tudásra, amely a munkámban is segítségemre van. Jelenleg óvodás korú gyermekeknek végzek komplex mozgásfejlesztést kiscsoportos és egyéni formában.
A hallássérültek világával nagyothalló kislányom révén kerültem kapcsolatba. Így vált számomra különösen fontossá, hogy a (hallás)sérült gyermekeket nevelő szülők és családjaik megkapják azt a gyakorlati útmutatást, lelki támogatást, közösséget, amelyre szükségük van ahhoz, hogy minél teljesebb, örömtelibb életet élhessenek. Azt gondolom, hogy a Hallókaland munkája hiánypótló ezen a téren: lelkesítő egy ilyen csapat tagjának lenni!
- Budapesti Korai Fejlesztő Központ – Családközpontú kora gyermekkori intervenció komplex esetkezelési technikái
- ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, gyógypedagógus (szomatopedagógia szakirány)
- ELTE Bölcsészettudományi Kar, olasz nyelv és irodalom szak

Szabó-Csuka Henrietta
Szabó-Csuka Henrietta vagyok, logopédus és szurdopedagógus. Gimnazista koromban a szavalás fontos volt számomra, ezért is tartottam már akkor is jelentősnek a tiszta beszédet.
Egyetemi tanulmányaim során egyre világosabbá vált, hogy a hallás és a beszéd a fejlődés és a fejlesztés szempontjából is kezén fogva járnak, szinte elválaszthatatlanok egymástól. Ennek köszönhetően már korán megfogalmazódott bennem, hogy logopédusként és szurdopedagógusként fogom kísérni a családok és gyermekek életét. 2024 áprilisa óta nemcsak szakemberként, hanem édesanyaként is megtapasztalhatom, hogy a fejlődés mennyire egyedi. A kislányom születése, fejlődése a legcsodásabb dolog az életemben, amely a hivatásomra is pozitív hatással van.
A mindennapokban a munkám során nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy a foglalkozások jókedvűen, felszabadultan teljenek. Hiszem azt, hogy a hallás és beszéd fejlődésének az alapja a szeretetteljes légkör. Ez a hitvallás a Hallókaland minden mozzanatában megvalósul. Hálás vagyok, hogy egy ilyen különleges, sokoldalú csapathoz tartozhatok.
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar,gyógypedagógus (logopédia – hallássérültek pedagógiája szakirány)
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, okleveles gyógypedagógus (gyógypedagógiai terápia specializáció)
- Jelnyelv A2/1 szint
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. – Megfigyelés és állapotmegismerés koragyermekkorban (Felkészítés a fejlődési zavarok korai azonosítására)
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. – A kora gyermekkori családközpontú tanácsadás és intervenció interdiszciplináris megközelítésben (ágazatok közötti együttműködés)
- Hangfordító Bt. – NasalBalance OBT Az orrhangzós beszéd és terápiája
- Mozgásfejlesztés szerepe a szenzomotoros képességek fejlesztésében; Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére

Hesz Rebeka
Hesz Rebeka vagyok, okleveles pszichológus, képzésben lévő családterapeuta. 4 testvér között legidősebbként életem nagy részében gyerekek vettek körül, ez pedig szakmai pályámat is meghatározta. Egyetemi tanulmányaim alatt egy percig sem volt bennem kétség, hogy gyerekekkel szeretnék majd foglalkozni, diplomáimat az ELTE-n szereztem, mesterszakot a Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia szakirányon végeztem el. Diplomaszerzést követően a korai fejlesztés területén kezdtem dolgozni, itt ismerkedtem meg mélyebben a hallássérülés területével, és ebben az időszakban csatlakoztam a Hallókaland csapatához is.
Jelenleg egy család- és gyermekjóléti központban dolgozom, elsősorban gyerekekkel és szüleikkel. Munkámat alapvetően meghatározza a rendszerszemlélet, amely lehetővé teszi, hogy az egyéni nehézségeken túl, a családi kapcsolatok és dinamikák is előtérbe kerüljenek – a családterápia módszere ezért is áll közel a szívemhez.
Szerencsésnek tartom magam, amiért egy ilyen sokszínű, egyedülálló és inspiráló csapat tagja lehetek, és bízom benne, hogy a jövőben minél több emberhez eljut a Hallókaland missziója.
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Pszichológia BA, MA
- BKFK-SEED Fejlődési Skála – Budapesti Korai Fejlesztő Központ által átdolgozott vizsgáló eljárása 0-4 éves korig – Budapesti Korai Fejlesztő Központ
- Autista gyermekek és serdülők ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek – Vadaskert Alapítvány
- A csecsemő/kisdedkori funkcionális zavarok eredete és gyógyítási lehetőségei a perinatális tudomány és a szülő/csecsemő pszichoterápia fényében – Vadaskert Alapítvány
- Szorongásos zavarok és kezelési lehetőségeik – Vadaskert Alapítvány
- 200 órás család- és párterápiás alapképzés – Magyar Családterápiás Egyesület
- 150 órás családterápiás önismeret – Magyar Családterápiás Egyesület
- 120 órás családterápiás szupervízió – Magyar Családterápiás Egyesület, folyamatban
- CBT (kognitív viselkedésterápia) alkalmazása gyermek- és serdülőkorban – VIKOTE Kognitív és Sématerápiás Központ, folyamatban

Gerdesits Nóra
Gerdesits Nóra vagyok, autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirányokon végzett gyógypedagógus. A gyógypedagógia világába éppen gimnáziumi tanulmányaim végén nyertem egy kis betekintést, amely egyből egyértelmű iránymutatással szolgált a jövőmet illetően. Már gyermekként nagyon érzékeny voltam szociálisan, hittem abban, hogy mindenkit megillet az érzés, hogy elfogadják és támogatják. Ebből kifolyólag vonzottak azok a helyzetek, amikor valakit hozzá tudtam segíteni ahhoz, hogy azt érezze, tartozik valahová és fontos, figyelnek rá.
Az autizmussal élő kisgyermekekkel folytatott munkám során úgy érzem, hogy folyamatosan fejlődöm, betekintést nyertem abba, hogy mennyire sokszínű állapotról van szó, amely igazán szemléletformáló hatást gyakorolt rám. Célomnak tekintem, hogy segítsem az autizmusban érintett gyermekeket nevelő családokat és mindenki mást is a megértésben, elfogadásban. Jelenleg az aktív fejlesztő munka szünetel számomra, úgy érzem, saját szülőségem megélése még inkább közelebb visz a hivatásomhoz.
A szakirányok közötti együttműködést rendkívül fontosnak tartom, ezért hálás vagyok, hogy hiánypótló csapatunk tagja lehetek!
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, gyógypedagógus (autizmus spektrum pedagógiája és pszichopedagógia szakirány)
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, okleveles gyógypedagógus (gyógypedagógiai terápia specializáció)
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft – Gyermekút a kora gyermekkori intervenciós ellátórendszerben
- SCERTS – képzés
- Vadaskert – Autista gyerekek (1,5-6 év) hatékony korai fejlesztése, játéktevékenységen keresztül, szociális-kommunikációs készségekkel a fókuszban

Farkas Csenge Anna
Farkas Csenge Anna vagyok, logopédus és szurdopedagógus. Már a gimnáziumi évek alatt megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék gyerekekkel foglalkozni, de még nem voltam biztos benne, milyen területen. A tiszta beszéd, a tanulás lehetősége a gyerekeknek fontos volt számomra, ez az elképzelés is formálta az utamat. Mikor jelentkeztem a gyógypedagógiára, logopédusként szerettem volna dolgozni, azonban rögtön a diplomám megszerzése után lehetőségem nyílt korai fejlesztőként hallássérült kisgyermekek mellett kipróbálni magam. Ez pályakezdőként nem volt egyszerű feladat, de ahogy sikerült tapasztalatot és magabiztosságot szerezni, nagyon jól éreztem magam benne. Gyerekekkel, ráadásul a korai életkorral foglalkozhatok, de a szülőkkel és egy egész teammel együtt dolgozunk, így ez nem egy magányos szakma. Különleges benne, hogy láthatom a fejlődés útját, honnan hova tart egy gyermek, ehhez csak a megfelelő utat, eszközt kell megtalálni. A Hallókalandban pedig a fejlődés támogatásán túl egy biztonsági hálót tudunk nyújtani a családok számára, hogy a mindennapok során és a nehéz pillanatokban se érezzék magukat egyedül. A logopédiában kedvenc területeim az artikulációs zavar és a nyelvlökéses nyelés terápiája, ahol óvodás és iskolás korosztállyal szereztem tapasztalatot.
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, gyógypedagógus (logopédia – hallássérültek pedagógiája szakirány)
- University of Groningen – Faculty of Behavioural and Social Sciences
- SINOSZ- Jelnyelv A1/1 szint
- Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft.- Gyermekút a koragyermekkori intervenciós ellátórendszerben
- Démoszthenész Egyesület – Felkészítés a nyelvlökéses nyelés logopédiai terápiájának végzésére
- Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzés

Bíró-Kaposi Klára
Bíró-Kaposi Klára vagyok, az egyedüli reál beállítottságú, mérnök a csapatban – ilyen szempontból kakukktojás. De a szerepem is ehhez passzol, mivel a termékek megvalósítása és fejlesztése a feladatom. Amióta az eszemet tudom, mindig szerettem alkotni, bütykölni, rajzolni, varrni, átalakítani dolgokat. Építészmérnökként végeztem, mellette szabás-varrás képzést is csináltam. Az egyetem, később munka mellett sokféle anyaggal és különböző projektekben dolgoztam. Készítettem épületmaketteket, csináltam ékszereket, majd táskákat újrahasznosított anyagból, esküvői dekort, részt vettem babatermékek kitalálásában… Szívesen csináltam mindezeket a magam örömére, de azt gondolom, hogy a Hallókalandban a munkánk túlmutat azon, hogy szeretünk alkotni: ezzel másokon is segíthetünk.
A csapatba családi érintettség kapcsán kerültem be, de örülök, hogy a kézügyességem és kreativitásom révén segítséget tudok nyújtani a hallássérült gyerekeknek és családjaiknak.